دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در جهاد تبیین از ابزار هنر

تهران- ایرنا- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: وظیفه اصلی ما در جهاد تبیین معرفی دستاوردهای انقلاب برای جوانان با استفاده از ابزار و زبان هنر در کنار تبلیغات سنتی است.


به گزارش ایرنا از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حجت الاسلام محمدحسین موسی پور در همایش رؤسا و سرپرستان دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد افراد جامعه ما دوران انقلاب و قبل از انقلاب را درک نکرده اند. با بحث و بررسی در جلسات هیئت اندیشه‌ورز این شورا مقرر شد راویان انقلاب همانند راهیان نور به روایتگری دوران انقلاب بپردازند تا با پاسخ دهی مناسب و منطقی به ابهامات و شبهات؛ شاهد تبیین دستاوردهای سترگ انقلاب اسلامی در اذهان جوانان باشیم.


وی تطبیق شرایط قبل با بعد از انقلاب و دستاوردهای عظیم آن در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را نیازمند آگاهی بخشی دانست و افزود: تطبیق شرایط کشور با کشورهایی که به نوعی مشابه ما بوده‌اند، می تواند در مسیر جهاد تبیین برای جوانان ما بسیار حائز اهمیت باشد. جهاد تبیین، خنثی کننده تهاجم ترکیبی دشمن است و برنامه‌هایی که در خصوص جهاد تبیین می‌توانیم داشته باشیم، پاتکی برای مقابله با جنگ ترکیبی است که علیه ما آغاز شده و وظیفه اصلی ما در این بخش استفاده از ابزار و زبان هنر در کنار تبلیغات سنتی می باشد. 


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت مساجد، هیأت‌مذهبی و تشکل های مردم پایه را از دیگر برنامه‌های تحولی این شورا برشمرد و گفت: در شرایط کنونی که در مواجهه با هجمه سنگین تبلیغاتی روانی قرار داریم باید با تمام توان و ظرفیت وارد ساحت مقابله شویم و به این باور برسیم که توان ما به اندازه امکانات ما نیست، بلکه به اندازه تلاش، توکل و توجه ما به خدا و به اندازه اخلاصی است که در کارها از خود نشان می دهیم و اگر اینگونه باشد، فعالیت‌های ما با برکت شده و ضریب مضاعف خواهد یافت و بازتاب، پژواک، عمق و دامنه تاثیرگذاری بیشتری پیدا خواهد کرد.


برنامه تحول در شورای هماهنگی تبلیغات در حال تدوین است


وی افزود: با توجه به اینکه برای نیل به اهداف و ترسیم نقشه راه نیازمند بازنگری و تحول اساسی در برنامه ها، شیوه ها و ابزارهای تبلیغی هستیم و تمامی ظرفیت ها و دستگاه های تبلیغی می بایست متناسب با شرایط همگامی نمایند؛ برنامه تحول با توجه به اسناد بالا دستی، منویات مقام معظم رهبری و ظرفیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حال تدوین است.


موسی پور با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری درخصوص مردمی شدن مراسم، عنوان داشت: مردمی سازی یعنی حضور پرشور تمامی اقشار جامعه فارغ از سلایق سیاسی و جناحی در ارائه طرح، ایده و اجرای برنامه‌های مراسم و مناسبت‌ها. نهاد شورا یک مجموعه ولایی است و حزبی و سیاسی نیست. هنر اصلی متولیان مراسم، به میدان آوردن تمامی اقشار مختلف مردم از تمامی گرایش‌ها و سلایق است به نحوی که این شورا می بایست اهتمام خود را به جذب حداکثری اقشار مختلف جامعه و همه کسانی که دل در گرو نظام، انقلاب و رهبری دارند؛ معطوف نماید و با همبستگی و وحدت بین گروه‌های مختلف شاهد تبلور وفاق ملی در برگزاری مناسبت ها باشیم.


وی بخش دیگری از تحول را منوط به طراوت و تازگی بخشیدن به مراسم و مناسبت‌ها با استفاده بهینه از ابتکارات، طرح‌ها و ایده‌های نو با بهره‌مندی از توان نخبگان و صاحبان فکر و ایده دانست و افزود: توجه ویژه به دو قشر جوانان و بانوان به‌عنوان هدف اصلی جنگ روانی دشمن؛ حائز اهمیت بوده و طراحی ما باید در راستای خنثی سازی توطئه های دشمن باشد و در تولید محتوا به نیازهای اساسی این دو قشر توجه داشته باشیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *