دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

از لزوم چاره اندیشی برای اتوبوس های تهران تا مشکلات شهرداری برای

اعضای شورای شهر تهران نظرات خود در خصوص وضعیت حمل و نقل در تهران بویژه مشکلات کمبود اتوبوس بیان کردند.


به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش معاون حمل و نقل به بیان نقطه نظرات خود پرداختند که بر همین اساس ناصر امانی با تاکید بر اینکه سال ۸۵ تا ۹۵ دولت یک ریال هم به مسئله حمل و نقل عمومی کمک نکرد و شهردار هم در جلسات هیات دولت حضور نداشت، گفت: با این حال اتفاقی که در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی در آن دهه رخ داد هیچ وقت دیگر تکرار نشد.


وی با بیان اینکه شهردار تهران قول داده بود که تا ۱۴۰۱ بیش از ۵۰۰۰ اتوبوس به ناوگان اضافه شود، گفت: من همان اول که شنبه‌های امید و افتخار آغاز شد گفتم که اگر این افتتاحیه‌ها به سرانجام نرسد موجب نارضایتی مردم می‌شود؛ اما امروز دیدید که معاون چه گفت و در گام اول متوقف مانده‌ایم و این در حالیست که من از منطقه ۱۵ بازدید کردم و مردم به ما گفتند که یک ساعت و نیم معطل اتوبوس می‌مانند.


مهدی چمران رییس شورای شهر نیز در خصوص این موضوع گفت: شهرداری مسئله توسعه حمل و نقل عمومی را در دستور کار خود قرار داده است؛ اما مسئله این است که یک سال است که به دنبال اتوبوس دست دوم رفتند، اما به آنها گفتند که اتوبوس با سوخت یورو۶ بیاورید که اصلا اگر هم وارد کنیم برای تأمین سوخت آن به مشکل می‌خوریم.


وی بیان کرد: در مورد اتوبوس باید چاره اندیشی کنیم و باید بگویم که دیگران همپای شهرداری برای تأمین اتوبوس جلو نمی‌آیند.


جعفر تشکری هاشمی نیز با بیان اینکه امروز در شفافیت کامل گزارشی از وضعیت اتوبوسرانی و مترو ارائه شد که نه عددسازی شده بود و نه وعده داده بودند، گفت: بارها اعلام کردم که تعدد و کثرت اهداف، تمرکز را بر روی مسائل مهم کاهش داده است و نیاز داریم که هدفگذاری‌ها محدود باشد.


وی با بیان اینکه معاونت حمل و نقل و مدیران حمل و نقلی به تنهایی قادر به پیشبرد اهداف نیستند، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود که کارگروهی در این زمینه تشکیل شود و هفته‌ای یکبار هم تشکیل جلسه دهد تا دقیقا بدانیم که چه اقداماتی در این حوزه در حال رخ دادن است.


پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه وضعیت تولیدات داخلی خوب نیست، گفت: ما مصوبه هیات وزیران برای ورود اتوبوس‌های دست دوم را اخذ کردیم؛ اما سازمان محیط زیست و استاندارد نظرات مختلفی دارند که مانع تحقق این مسئله شده است و پیشنهاد می‌شود که جلسه‌ای با ریاست چمران با این سازمان‌ها گذاشته شود تا به یک هم افزایی مشترک برسیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا
لینک مطالب دیگرراهنمای خرید دمپایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *