دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

موتور برق چیست و چه کاربردهایی دارد؟

موتور برق چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

موتور برق چیست؟

موتور برق یا ژنراتور برق وسیله ای است که با استفاده از انرژی مکانیکی ناشی از سوخت، انرژی الکتریکی تولید می نماید. به بیانی دیگر موتوربرق با استفاده از انرژی حاصل از سوخت بنزین، گازوئیل و گاز، برق مورد نیاز را فراهم می‌کند.

 

کدام موتور برق برای باغ و ویلا مناسب است؟

از جمله با اهمیت ترین نکات پیش از خرید موتور برق مناسب باغ و ویلا ، اطلاع از ویژگی های یک موتور برق مناسب باغ و ویلا میباشد . از ویژگی های موتور برق مناسب باغ و ویلا میتوان به موارد زیر اشاره نمود .

توان تولیدی بالا به منظور تولید برق برای لوازم موجود در باغ و ویلا

حجم باک موتور برق مناسب باغ و ویلا باید متناسب با وسعت محیط باغ و ویلا باشد

سوخت موتور برق مده نظر بیشتر بدلیل مقرون به صرفه بودن  دیزلی پیشنهاد میشود

میزان صدای تولیدی موتور برق مناسب باغ و ویلا باید پایین باشد .

تنظیم کردن ولتاژ موتور برق قوی برای باغ و ویلا از نکات با اهمیت به شمار میرود .

برند سازنده ی موتور برق از جمله نکات با اهمیت به شمار میرود .

خدمات پس از فروش محصول از دیگر نکات مهم در خرید موتور برق به شمار میرود .

بهترین موتور برق برای ویلا و باغ باید از خصوصیات بالا برخوردار باشد .

توضیحات بیشتر

 

چه موتور برقی برای کفکش مناسب است ؟؟

بهترین موتور برق برای کفکش وابسته به یکسری نکات مهم است که باید قبل از خرید دستگاه از آنها اطلاع داشته باشید .

یکی از نکات مهم در استفاده از پمپ کفکش انتخاب یک موتور برق مناسب برای تامین برق مورد نیاز این دستگاه میباشد .

همانطور که میدانید کفکش ها برای مکندگی بالا و عملکرد بهتر نیازمند یک موتور برق با نیروی مناسب هستند .در انتخاب موتور برق برای کفکش باید به یکسری نکات توجه داشته باشید تا بهترین موتور برق را برای کفکش مده نظر خود تهیه کنید .

اول از هر چیزی باید به توان پمپ کفکش خود توجه ویژه ای داشته باشید . باید اشاره کنم که توان پمپ کفکش مده نظر شما است که تعیین میکند چه موتور برقی با چه توانی باید خریداری کنید . هر چه مقدار توان پمپ کفکش بالاتر باشد به یک موتور برق با توان بالا تر نیاز خواهید داشت . برای اطلاع از توان کفکش مورد نظر خود باید به بدنه ی این دستگاه توجه کنید . چرا که بر روی بدنه ی دستگاه مقدار توان مصرفی کفکش ها نوشته شده است

یکی از نکات مهم در خرید موتور برق مناسب برای کفکش تعیین نوع سوخت موتور برق میباشد . موتور برق بنزینی و دیزلی هر دو از خصوصیات منحصر به فردی برخوردار هستند . برای مثال سوخت بنزین از دسترسی بیشتری برخوردار است . همچنین سوخت موتور برق دیزلی مقرون به صرفه تر از موتور برق های بنزینی میباشد . معمولا موتور برق های دیزلی بهره وری بیشتری داشته و همچنین این دسته محصولات بیشتر برای کفکش ها پیشنهاد میشوند . چرا که این موتور برق ها میتوانند به مدت زمان طولانی تری برق تولید کنند . موتور برق بنزینی برای کف کش نیز استفاده میشود ولی انتخاب یک موتور برق دیزلی انتخاب هوشمندانه تری میباشد .

توضیحات بیشتر

 

موتور برق های 3 کیلو وات

یکی از موارد با اهمیت در انتخاب یک موتور برق خانگی مقدار توان تولیدی دستگاه به شمار میرود . با توجه به اینکه لوازم برقی منازل از مقدار توان مصرفی بالایی برخوردار نیستند ، بهتر است تا یک موتوربرق با مقدار توان تولیدی به نسبت پایین برای مصارف خود انتخاب نمایید . یکی از توان های پیشنهادی برای استفاده در مصارف خانگی موتور برق 3 کیلو وات است . این دسته موتور برق برای استفاده در مصارف خانگی مورد استفاده قرار میگیرد . موتور برق 3 کیلووات برای استفاده در روشن کردن یخچال، ماکروویو، تلویزیون، قهوه ساز و از این قبیل موارد مورد استفاده قرار میگیرد .

مشخصات فنی و خصوصیات موتور برق های ۳ کیلووات

برای خرید موتور برق 3 کیلووات باید به مشخصات ظاهری و فنی دستگاه توجه داشته باشید . یک موتور برق 3 کیلووات خانگی از ویژگی ها و خصوصیات زیادی برخوردار است . از جمله ویژگی های مطرح این دسته محصولات میتوان به طراحی با بدنه ی مقاوم و محکم ، طول عمر بالا و موتور قدرتمند اشاره نمود . همچنین سیم پیچ دینام این دسته محصولات از جنس مس بوده است . از دیگر خصوصیات موتور برق خانگی 3 کیلووات میتوان به استفاده از تکنولوژی روز دنیا اشاره کرد . به علاوه از دیگر ویژگی های موتور برق سه کیلووات میتوان به استفاده از یک سیستم تنظیم و  تثبیت ولتاژ AVR  اشاره کرد . از جمله دیگر مشخصات فنی این دسته محصولات میتوان به استارت هندلی اشاره کرد . این دستگاه ها به یک لرزه گیر داخلی جهت کاهش ارتعاشات دستگاه مجهز است . باک سوخت موتور برق های سه کیلووات حداکثر 27 لیتر بوده است و توانایی کار دائم به مدت زمان حداکثر 9 ساعت را دارا هستند .

 

فرق دیزل ژنراتور با موتور برق

امروزه موتور برق یا ژنراتور برق اضطراری و دیزل ژنراتور از جمله تجهیزاتی هستند که برای تأمین برق استفاده می‌شوند. ژنراتور برق، انرژی مکانیکی حاصل از سوخت را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند. موتور برق و دیزل ژنراتور به‌عنوان دو وسیله پرکاربرد در این زمینه محسوب‌شده که دارای تفاوت های مختلفی هستند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی و بیان فرق دیزل ژنراتور با انواع موتور برق بپردازیم. پس اگر به‌دنبال کسب اطلاعات و خرید موتور برق بصورت کاملا آگاهانه هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

فاکتورهای مهم در تفاوت ژنراتور برق

در این بخش می‌خواهیم به تفاوت دیزل ژنراتور و موتور برق ، از جهات گوناگون اشاره کنیم. بدین منظور تفاوت ها را در قالب عناوین و فاکتورهای مختلف مورد ارزیابی قرار داده ایم.

نوع سوخت مصرفی

شاید برجسته‌ترین تمایز دیزل ژنراتور و موتور برق را بتوان در نوع سوخت مصرفی دانست. موتور برق ها اغلب از بنزین و گاز تأمین سوخت می نمایند و دیزل ژنراتور ها از گازوئیل استفاده می‌کنند. البته برخی از موتوربرق ها نیز گازوئیلی هستند؛ اما در ابعاد کوچکتر و توان کمتر نسبت به دیزل ژنراتور. در یک بیان کلی‌تر، موتور برق را می توان به نوعی یک دیزل ژنراتور کوچک تر دانست!

کاربرد و دامنه استفاده

موتور برق ها نظیر موتور برق بنزینی، ژنراتور گازسور ، ژنراتور برق خانگی و … اغلب برای مصارف سبک تا متوسط استفاده می‌شوند. مواردی نظیر منبع انرژی وسایل برقی خانگی، کارگاه‌ها، حوزه کشاورزی، صنعت و … . در حالی‌که به دلیل توان بالاتر دیزل ژنراتورها، این دستگاه ها برای مصارف متوسط تا سنگین کاربرد دارند. فروشگاه‌ها، ادارات، بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها و استخراج رمز ارز از جمله این موارد است.

نحوه احتراق دستگاه

یکی دیگر از تفاوت های مهم موتور برق و دیزل ژنراتور، عمل احتراق موتور دستگاه است. موتور برق ها معمولاً بر اساس جرقه شمع و آتش گرفتن هوا و سخت تولید انرژی می‌کند. اما در دیزل ژنراتور معمولاً شمعی وجود ندارد. بلکه فشرده سازی ترکیب هوا و سوخت و افزایش قابل‌توجه دما، سبب تأمین انرژی مکانیکی می‌گردد.

قدرت و توان در کارهای سنگین

انواع موتور برق بنزینی و گازی معمولاً توان فوق العاده بالایی برای کارهای سنگین ندارند. در نقطه مقابل، اساساً دیزل ژنراتورها برای کارهای سنگین و شرایط کاری دشوارتر طراحی و تولید شده‌اند. درنتیجه اگر نیاز تأمین برق تجهیزات صنعتی پرقدرت و یا مراکز بزرگ دارید، دیزل ژنراتورها گزینه خوبی هستند. موارد پرمصرفی همچون ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال نیز نیاز به دستگاه‌های قوی و پرتوان دارد. در چنین شرایطی نه هر مدل؛ بلکه تنها برخی از نمونه های دیزل ژنراتور مناسب هستند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *