دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

معاون وزیرکشور برخورد باواحدهای صنفی متخلف باید برای مردم ملموس

تبریز – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه وزیر کشور با تاکید بر تشدید نظارت و بازرسی از بازار در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، گفت: برخورد بازرسان و ناظران با واحدهای صنفی متخلف باید برای مردم ملموس باشد.


محسن کوشش تبار روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هدف ستاد و کارگروه تنظیم بازار حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه است، افزود: حمایت از قشر آسیب پذیر مدلی برخواسته از نوع ایرانی اسلامی بوده و در نوع خود در دنیا بی نظیر است. 


وی با اشاره به اینکه بازار به صورت ناخواسته و به علت جریان تحریم دچار این وضعیت شده است، اظهار داشت: در شرایط تحریم با وجود صرف هزینه زیاد، تجربه خوبی کسب شده و مردم و مسوولان با وفاق و همدلی این شرایط را پشت سر گذاشته اند و کشور ما هم اکنون به الگوی موفقی در دنیا تبدیل شده است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه وزیر کشور با بیان اینکه در کمیته مشترک اقدامات خوبی برای نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان انجام می شود، گفت: صیانت از سفره مردم کاری ارزشمند بوده و مردم باید احساس کنند که مسوولان پشتیبان آن ها هستند و کمیته مشترک باید با تصویر سازی ذهن مردم نتیجه تلاش ها و فعالیت های خود را نشان دهد.


کوشش تبار، ادامه داد: برای سفره مردم و شادی آنان و جلوگیری از اجحاف حق مردم تلاش کردن کاری ارزشمند بوده و علاوه بر پاداش اخروی، پاداش دنیوی نیز دارد و باید با درک دغدغه مردم برای رفع مشکلات آنان تلاش کرد.


وی با تاکید بر مداومت و استمرار در این امر، یادآوری کرد: باید در کنار سفره مردم حضور داشته و از حقوق آنان صیانت کرد و حضور فیزیکی در بازار و برخورد با متخلفان موجب رضایتمندی مردم از نظام و مسوولان می شود.


 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه وزیر کشور با بیان اینکه باید اعضای ستاد تنظیم بازار به موضوع افزایش قیمت ها و رصد ذخایر استراتژیک استان توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: موضوع ذخایر گندم حساس بوده و نمی توان با نان مردم شوخی کرد و باید به صورت مستمر گزارش های مربوط به ذخایر گندم استان را از غله اخذ و این موضوع را مدام رصد کرد.


کوشش تبار با تاکید بر رصد، نظارت و بازرسی از نانوایی ها افزود: با توجه به اینکه هم اکنون اوج خرید مردم است باید نظارت و بازرسی از بازار تشدید شود و برخورد با متخلفان برای مردم ملموس باشد.


وی اظهار داشت: موضوع افزایش قیمت کالاها با کمبود آن ها با هم متفاوت بوده و شاید مردم رشد قیمت را تحمل کنند ولی ایجاد حس و باور در جامعه شکل بگیرد که مثلا فلان چیز نیست، این موضوع در روح و روان مردم تاثیر منفی خواهد داشت و باید مواظب این موضوع بود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه وزیر کشور با تاکید بر تامین کالاهای اساسی مردم از جمله روغن، شکر و برنج گفت: مسوولان نباید از خروج کالاها و محصولات مازاد استان به استان دیگر جلوگیری کنند.


کوشش تبار با هشدار به اعضای ستاد تنظیم بازار استان برای توجه به افزایش قیمت جوجه و میزان جوجه ریزی مرغداری ها، ادامه داد: قیمت جوجه باید مدام رصد شود چراکه رشد قیمت آن موجب رشد قیمت گوشت مرغ خواهد شد.


وی به اعضای ستاد تنظیم بازار استان پیشنهاد داد، چند قلم کالا را هدف گذاری کرده و تلاش کنند تا در روزهای باقی مانده از سال در قیمت آن ها شیب منفی ایجاد شود تا مردم طعم تلاش های مسوولان را بچشند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه کارگروه ستاد تنظیم بازار در سال جاری اقدامات پررنگی برای تنظیم بازار انجام داده است، گفت: در بسیاری از موارد علاوه بر جلسات عادی، جلسات اضطراری نیز برگزار شده است.


محمد کلامی، افزود: در چهار ماه اخیر دستگاه‌های نظارتی، سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان بازرسی، تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف، اتحادیه های صنفی استان برای تنظیم بازار شب عید پای کار بوده و بر نظارت و بازرسی از بازار در ایام پایانی سال تشدید شده است.


وی اظهار داشت: با وجود مشکلات موجود و بکارگیری مولفه های استانی، وضعیت بازار به خوبی اداره می شود اما بعضی پارامترهای تاثیر گذار بر بازار ملی بوده و تاثیر خود را نشان می دهند.


در این جلسه اعضای ستاد تنظیم بازار استان گزارشی از عملکرد فعالیت ها خود ارایه کردند.  



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *