دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

شناسایی بافت تاریخی به گردشگران تسهیل شود

ایسنا/فارس شهردار شیراز در بازدید از بافت تاریخی فرهنگی در آستانه نوروز ۱۴۰۳ گفت: وظیفه همه ما حفظ، نگهداری و شناسایی آثار بافت تاریخی و معرفی آن‌ها به شهروندان، زائران و گردشگران داخلی و خارجی است.


محمدحسن اسدی امروز، ۲۸ اسفند در بازدید از بافت تاریخی شیراز ضمن آمادگی شهرداری برای میزبانی مسافرین و زائرینی که وارد شهر شیراز می‌شوند، اظهار کرد: قدردان همه افرادی هستم که تلاش کردند تا در این ایام فضای شهر برای پیشواز نوروز باستانی و میزبانی از گردشگران و زائرین سومین حرم اهل‌بیت (ع) آماده باشد.


وی با بیان اینکه شیراز همچون گنجی است که بخشی از آن آشکار و بخش زیادی از آن پنهان است، افزود: وظیفه ما شناسایی تمام آثار آن به گردشگران داخلی و خارجی است.


شهردار شیراز با اشاره به پایتختی این کلان‌شهر در چند دوره سیاسی ایران اضافه کرد: مجموعه زندیه ازجمله آثار و بناهایی است که از دوران زندیه به‌جای مانده می‌توان به مسجد، حمام و آب‌انبار وکیل اشاره کرد و وظیفه همه ما حفظ، نگهداری و شناسایی این آثار و معرفی آن‌ها به تمام شهروندان، زائران و گردشگران داخلی و خارجی است. همچنین هم‌اکنون شهرداری شیراز، احیای فاز اول میدان توپخانه و میدان نقاره‌خانه را در دست انجام دارد.


اسدی با اشاره به برخی از اقدامات انجام‌شده در محدوده بافت تاریخی فرهنگی به مناسبت نوروز ۱۴۰۳ گفت: برپایی دالان نور و راه‌اندازی سیستم صوت میدانی در اطراف محوطه ارگ کریم‌خان و بازسازی نقاشی‌های دیواری و نورپردازی زیرگذر زند ازجمله این اقدامات است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *