تعلیق ۳۵ دانشجوی کشمیری به دلیل اعتراضات

انجمن دانشجویان جامو و کشمیر از تعلیق ۳۵ دانشجوی کشمیری از دانشگاه میروار در ایالت راجستان ابراز نگرانی کرد. این دانشجویان طی سه روز گذشته به دلیل ناتوانی دانشگاه در دریافت مجوزهای لازم از از شورای پرستاری راجستان و شورای پرستاری هند، دست به اعتراض زده‌ بودند.


به گزارش ایسنا به نقل از ایندین اکسپرس، ناصر خوهمی، دبیر این انجمن در این باره گفت: « نبود این مصوبات سرنوشت‌ساز، آینده تحصیلی دانشجویان را به خطر می اندازد. دانشگاه به جای رسیدگی به نگرانی‌های مشروع و حفاظت از مشاغل علمی آنها، تصمیم گرفت که دانشجویان را به حالت تعلیق درآورد. این اقدام خشن، غیرقابل قبول و تجاوز مستقیم به حقوق دانشجویان است».


طبق دستوری که از سوی سازمان ثبت احوال دانشگاه صادر شد، ۳۵ دانشجوی سال دوم رشته پرستاری به دلیل مزاحمت و اقدامات نامناسب از ادامه تحصیل تعلیق شدند. در این دستور آمده است که این دانشجویان تا دستور بعدی اجازه ورود به محوطه دانشگاه را ندارند. همچنین به آنها دستور داده شد که خوابگاه‌های خود را تخلیه کنند.


بنا به گفته خوهمی، این انجمن در چند ماه گذشته پیگیر این موضوع بوده و در این مدت بارها دانشگاه به دانشجویان اطمینان داده که به زودی مجوزها اخذ خواهد شد. حتی دو ماه پیش مسئول ثبت احوال دانشگاه قول کتبی داد که این موضوع به زودی حل خواهد شد. اما با وجود این تعهدات، پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است و اکنون دانشگاه برای رسیدگی به این موضوع یک ماه دیگر فرصت دارد.


خوهمی افزود: در ۲۷ مهرماه، جلسه برنامه‌ریزی شده با سرپرست دانشگاه که برای رفع دغدغه‌های دانشجویان بود، طبق برنامه انجام نشد و همین مساله دانشجویان را ناامید کرد. وی گفت: در واکنش به اعتراضات، مدیریت دانشگاه به جای اقدام ملموس برای حل این موضوع یا حفظ حرفه علمی، اقدام به تعلیق ۳۵ دانشجو کرد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *