دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

۱۹ درصد از مدارس کشور نیازمند تخریب و مقاوم سازی هستند

ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در حال حاضر ۱۹ درصد از مدارس کشور نیازمند تخریب و مقاوم سازی هستند.


حمیدرضا خان محمدی در حاشیه بازدید از پروژه های آموزشی بجنورد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در سال ۸۳ پایشی در ارتباط با مدارس فرسوده انجام شد که مشخص شد چند درصد از مدارس کشور در مقابل حوادثی همچون بلاهای طبیعی مقاوم هستند.


وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته در آن زمان ۶۵ درصد از مدارس نیازمند مقاوم سازی بودند و از آن زمان موضوع تخریب و بازسازی مدارس در دستور کار قرار گرفت.


خان محمدی ادامه داد: در حال حاضر ۱۹ درصد از مدارس کشور نیاز به تخریب و مقاوم سازی دارند که از این تعداد ۶ درصد نیازمند تخریب و ۱۳ درصد نیز نیازمند مقاوم سازی هستند.


وی تصریح کرد: ۱۰۴ هزار کلاس درس دچار این دو مشکل هستند و باید کار ویژه ای برای آن ها انجام شود.


معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر با دو سه چالش مواجه هستیم، توضیح داد: یکی از این چالش ها مهاجرت است بطوریکه در روستاها مدارس استاندارد ساخته شده اما به خاطر مشکلاتی همچون خشکسالی با مهاجرت روستاییان از روستاها به حواشی شهر و شهرها مواجه هستیم که این امر سبب شده تا مدارس روستا با کمبود دانش آموز مواجه باشد و در شهرها به خصوص حواشی شهر با کمبود کلاس درس رو به رو باشیم.


وی ادامه داد: در بهمن سال گذشته ۱۱۰۰ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی را تحویل دادیم و در ۶ ماه نخست امسال نیز ۲۰۰۰ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی را تحویل خواهیم داد.


خان محمدی به خیران مدرسه ساز نیز اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته آورده خیران ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده و تعهد خیران در سال جاری تقریبا دو برابر شده و به ۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.


وی تصریح کرد: پیش بینی می شود تعهد خیران مدرسه ساز برای سال پیش رو، جهش یابد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *