دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

حسینی دولت سیزدهم بیشترین تعامل را با مجلس دارد

تهران – ایرنا – معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور با بیان این‌که دولت سیزدهم بیشترین تعامل را با مجلس دارد، گفت: انتظار می‌رود در همکاری‌ مجلس و دولت، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب محور قرار گیرد.


به گزارش حوزه دولت ایرنا، «سیدمحمد حسینی» در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت وزیران در ارزیابی همکاری‌های دولت و مجلس به خبرنگاران گفت: دولت سیزدهم بیشترین تعامل را با نمایندگان داشته است.


وی افزود: شخص رئیس جمهور و معاونین وی با نمایندگان مجلس جلسات متعددی در تهران و در جریان سفرهای استانی داشته‌اند و آمار ملاقات‌ها و حضور وزرا در مجلس نسبت به گذشته غیرقابل مقایسه است.


معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور با بیان این که مجلس هم متقابلاً تاکنون تعامل خوبی با دولت داشته، اظهار داشت: مجلس در دوره‌های قبل تا ۱۰ ماه اول کاری دولت حدود ۷ کارت زرد به وزرا داده اما تا الآن از ۱۲ سؤال مطرح شده، فقط در یک مورد نمایندگان قانع نشدند.


حسینی خاطرنشان کرد: روز گذشته هم ۲ سؤال از وزیر بهداشت مطرح شد که سؤال کنندگان قانع شدند و به رأی گذاشته نشد. 


معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور گفت: دولت با مجلس همکاری‌های لازم را دارد اما توقع داریم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این همکاری‌ها مدنظر و محور باشد.


حسینی افزود: یکی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب این است که مجلس در بررسی‌ها، لوایح را مقدم بر طرح قرار دهد که نمایندگان در بیانیه‌شان عنوان کرده‌اند این تذکر را نصب‌العین قرار می‌دهند و امیدواریم در عمل هم این‌گونه شود.


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین تأکید کردند که نمایندگان در اجرا دخالت نکنند و مجلس هم اعلام کرده بر اساس رهنمود رهبری این کار را انجام می‌دهد و ما می‌خواهیم این موضوع عملیاتی شود و این‌گونه نباشد که مطرح شود و بعد ببینیم که مسائلی وجود دارد.


حسینی خاطرنشان کرد: گاهی افراد معدودی در طرح سؤالات یا استیضاح وزرا بحث‌ها یا خواسته‌هایی مطرح می‌کنند و مثلاً می‌خواهند انتصابی انجام شود که دخالت در امر اجراست و این را زیبنده مجلس انقلابی نمی‌دانیم.


معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا نمایندگان پیشنهادی برای انتخاب وزیر کار و رفاه اجتماعی مطرح کرده‌اند، گفت: رئیس جمهور بر مشورت با نمایندگان ملت تأکید دارد و ما نظرات پیشنهادی نمایندگان را به اطلاع آیت‌الله رئیسی می‌رسانیم ولی این موضوع جنبه مشورتی دارد و به عنوان دخالت نیست. 


وی خاطرنشان کرد: در نهایت رئیس جمهور باید درباره وزیر جدید تعاون، کار و رفاه تصمیم گیری و معرفی کند و این کار در موعد خودش انجام خواهد شد.


حسینی درباره وضع مالیات در حوزه مسکن با اشاره صحبت‌های روز گذشته سخنگوی اقتصادی دولت و تعامل با مجلس اظهار داشت: این موضوع در کمیسیون ذی‌ربط مطرح می‌شود و آقای خاندوزی توضیحات تخصصی می‌دهد اما هر لایحه‌ای که از دولت تصویب شود، در نهایت پیگیری می‌کنیم که با همکاری نمایندگان تصویب شود.


وی ادامه داد: تأکید دولت این است که مجلس به‌جای طرح‌های متعدد، متنوع و متناقضی که گاهی‌ اوقات مطرح می‌شود، لوایح را اولویت قرار دهد که در وزارتخانه‌ها، کمیسیون‌های تخصصی و در صحن دولت مورد کارشناسی بیشتری قرار گرفته‌اند. 


معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور درباره این‌که تعدادی از نمایندگان امضای خود را از استیضاح صمت پس گرفته‌اند، گفت: برگه‌ای که روز گذشته به معاونت پارلمانی ریاست جمهوری داده‌اند ۳۶ نفر اسم داشت؛ البته ما قبلاً هم ۲۲ نفر را داشتیم که تعداد قابل توجهی از این افراد امضاهای خود را پس گرفته‌اند اما روز دوشنبه یعنی بعد از این‌که اعلام شد و ما استیضاح را به کمیسیون صنایع فرستادیم حدود ۱۴ امضا صورت گرفته و اشکالی هم ندارد امضاها اضافه شود.


حسینی افزود: بر اساس اطلاعی که دارم تاکنون ۲۰ نفر از امضاکنندگان طرح استیضاح انصراف داده‌اند؛ یعنی با توضیحاتی که به آنها داده شده، ابهامات‌شان برطرف شده و به همین دلیل هم انصراف داده‌اند.


وی ابراز امیدواری کرد تا اوائل هفته آینده که طرح استیضاح در کمیسیون صنایع مطرح می‌شود، بقیه نمایندگان هم مجاب شوند که اکنون وقت استیضاح نیست و وزیران با تمام توان کار می‌کنند و اقدامات و تلاش‌های آنها قابل مقایسه با گذشته نیست و فضای کشور نیز همدلی بیش از پیش قوا را می‌طلبد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *